More ideas from Freddie
watercolor bird painting bird art original by bMoorearts on Etsy by ebony

watercolor bird painting bird art original by bMoorearts on Etsy by ebony

Vipassana meditation teaches us how to scrutinize our own perceptual process with great precision. We learn to watch the arising of thought and perception with a feeling of serene detachment. We learn to view our own reactions to stimuli with calm and clarity. We begin to see ourselves reacting without getting caught up in the reactions themselves. The obsessive nature of thought slowly dies. We can still get married. We can still step out of the path of the truck. But we don't need to go…

Vipassana meditation teaches us how to scrutinize our own perceptual process with great precision. We learn to watch the arising of thought and perception with a feeling of serene detachment. We learn to view our own reactions to stimuli with calm and clarity. We begin to see ourselves reacting without getting caught up in the reactions themselves. The obsessive nature of thought slowly dies. We can still get married. We can still step out of the path of the truck. But we don't need to go…

Commune de Paris (1871) : les canons du 18 mars. -Les défaites ont suscité de nouveaux sujets de mécontentement, la capitulation a été considérée comme une trahison à laquelle parait devoir s'ajouter une trahison politique à l'égard de la République. Par le pacte de Bordeaux (10 février) l'Assemblée nationale a désigné Thiers, orléaniste notoire, comme "chef du pouvoir exécutif".

Commune de Paris (1871) : les canons du 18 mars. -Les défaites ont suscité de nouveaux sujets de mécontentement, la capitulation a été considérée comme une trahison à laquelle parait devoir s'ajouter une trahison politique à l'égard de la République. Par le pacte de Bordeaux (10 février) l'Assemblée nationale a désigné Thiers, orléaniste notoire, comme "chef du pouvoir exécutif".

Assemblée Nationale - Palais Bourbon - Paris

A building where the French National Assembly is seating.

Hôtel de Lassay (1730) 128, rue de l'Université Paris 75007. La Salle des Fêtes 1845-1848 Architecte : Jules de Joly

Hôtel de Lassay : La Salle des Fêtes - In Jules Joly replaces the wooden gallery connecting Hôtel de Lassay to Palais Bourbon by this prestigeous gallery making the passage of the President worthy of his rank © Assemblée nationale.