Making an 18th century man's jacket: pattern and interfacing - The Dreamstress
Remember how I cut out and started an 18th century man’s jacket? Well, I did, and it worked, and then I lost the sleeves, but I can’t for the life of me remember what I used as a pattern! So when I re-started a 1770s mans ensemble to go with the Lady Anne Darcy dress, I really had to re-start, and find a whole new pattern. This time I used the 1765-1790 man’s suit pattern from Colonial Williamsburg’s Costume Close-Up: Clothing Construction and Pattern. It’s based on this suit: The pattern is…
Schnitttechnik – Verarbeitung – Kostümkunde
Suit | British | The Metropolitan Museum of Art
Château de Versailles. "Visiteurs de Versailles: Voyageurs, princes, ambassadeurs 1682-1789," October 22, 2017–February 25, 2018.New York. The Metropolitan Museum of Art. "Visitors to Versailles: From Louis XIV to the French Revolution," April 16–July 29, 2018
Coat
Coat on The John Bright Collection
Figurinen
Werkstätten, Ackermann & Pfannenberg. In den Werkstätten Ackermann & Pfannenberg verbinden wir handwerkliche Praxis und gestalterische Kreativität. Seit über 10 Jahren verwirklichen wir mit Fachwissen und Ideenreichtum Projekte für Theater und Museen. Für komplexe Aufgabenstellungen erweitern wir unser Team durch: Fachrestauratoren, Ausstellungsarchitekten, Dekorateure, Grafiker, Schlosser, Schuhmacher, Goldschmiede, Modisten und Maskenbildner.
Just au corps 1720-27 Anleitung – Become A Tailor
Schnittzeichnung als PDF-Datei
Coat | Unknown | V&A Explore The Collections
A man's coat and breeches, 1735-40, British; oyster figured silk, 1735-40, French; altered 1870-1910
LSH
Costume homme XVIIIème
Exemples de costumes d'homme du XVIIIème siècle (en cours de construction) Tableaux et gravures
Dames a la Mode: Photo
Historic Ladies in Fashion- fashion plates from the 18th and early 19th centuries.
Fashion Forward, 3 siècles de mode (1715-2016)
Le Musée des Arts Décoratifs célèbre les trente ans de sa collection de mode du 7 avril au 14 août 2016. C’est l’occasion de répondre à une attente très forte émanant du public : avoir enfin la possibilité d’embrasser l’histoire de la mode sur plusieurs siècles. C’est aussi l’opportunité d’en dessiner les forces et d’en rappeler ses particularités : une collection nationale de mode et de textile conservée au sein du musée en dialogue avec les autres départements du Musée des Arts Décoratifs…