When autocomplete results are available use up and down arrows to review and enter to select. Touch device users, explore by touch or with swipe gestures.

Charlotte Bricault -flower artist / botanical artist-

37 Pins
 5y
Collection by
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature. Flower Artists, Berne, Glass Vase, Charlotte, Botanical, Culture, Organic Living, Growing Weed, Herb Box
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature.
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature. Inspiration, I Don't Care
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature.
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature. Supplies, Fossils
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature.
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature. Abstract Artwork, Flowers
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature.
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature. Expositions
Charlotte Bricault expose " Vestiges " à l'Orangerie de Berne. Elle réalise un "herbier" en céramique grâce à l'impression de plantes sauvages. Le processus fait écho à la fossilisation, traces de vie organique devenues archives du passé. Les plantes adventices, appelées "herbes folles", sont celles qui ont été sélectionnées. Elles sont spontanées et poussent selon des critères sauvages. Ces fossiles sont un antonyme mettant en parallèle le passé et le présent, la culture et la nature.
Charlotte Bricault exhibits " Raadsel Van Een hoekje" at the Dreiviertel gallery a work that seems to spread out like an organic landscape, conveying the impermanence and the passage of man. Branches are entangled in one of our everyday object, the pillow, oneiric metaphore of unconsciousness, dreams and rest. The ground shows roots and ramifications, echoing the origins of genealogy. Beneath the mineral, an organic network lives, allowing a more sensual interpretation. Everyday Objects, Origins, Beneath, Genealogy, Echo, Branches, Mineral, Roots
Charlotte Bricault exhibits " Raadsel Van Een hoekje" at the Dreiviertel gallery a work that seems to spread out like an organic landscape, conveying the impermanence and the passage of man. Branches are entangled in one of our everyday object, the pillow, oneiric metaphore of unconsciousness, dreams and rest. The ground shows roots and ramifications, echoing the origins of genealogy. Beneath the mineral, an organic network lives, allowing a more sensual interpretation.
Charlotte Bricault exhibits " Raadsel Van Een hoekje" at the Dreiviertel gallery a work that seems to spread out like an organic landscape, conveying the impermanence and the passage of man. Branches are entangled in one of our everyday object, the pillow, oneiric metaphore of unconsciousness, dreams and rest. The ground shows roots and ramifications, echoing the origins of genealogy. Beneath the mineral, an organic network lives, allowing a more sensual interpretation. Sensual
Charlotte Bricault exhibits " Raadsel Van Een hoekje" at the Dreiviertel gallery a work that seems to spread out like an organic landscape, conveying the impermanence and the passage of man. Branches are entangled in one of our everyday object, the pillow, oneiric metaphore of unconsciousness, dreams and rest. The ground shows roots and ramifications, echoing the origins of genealogy. Beneath the mineral, an organic network lives, allowing a more sensual interpretation.
Charlotte Bricault exhibits " Raadsel Van Een hoekje" at the Dreiviertel gallery a work that seems to spread out like an organic landscape, conveying the impermanence and the passage of man. Branches are entangled in one of our everyday object, the pillow, oneiric metaphore of unconsciousness, dreams and rest. The ground shows roots and ramifications, echoing the origins of genealogy. Beneath the mineral, an organic network lives, allowing a more sensual interpretation.
Charlotte Bricault exhibits " Raadsel Van Een hoekje" at the Dreiviertel gallery a work that seems to spread out like an organic landscape, conveying the impermanence and the passage of man. Branches are entangled in one of our everyday object, the pillow, oneiric metaphore of unconsciousness, dreams and rest. The ground shows roots and ramifications, echoing the origins of genealogy. Beneath the mineral, an organic network lives, allowing a more sensual interpretation.
"Where we passed by" by Charlotte Bricault is a new exhibition displaying unique pieces of paper porcelain baked at 980°C. It tells the story of a deserted lunch in a clearing. The tableware becomes the support of nature, in the form of pine needles and wild grass, spring from porcelain, symbolising our everyday manufactured style of life in an antinomy between nature / culture. Wild Grass, Exhibition Display, Pine Needles, Unique Pieces, Planter Pots, Porcelain
"Where we passed by" by Charlotte Bricault is a new exhibition displaying unique pieces of paper porcelain baked at 980°C. It tells the story of a deserted lunch in a clearing. The tableware becomes the support of nature, in the form of pine needles and wild grass, spring from porcelain, symbolising our everyday manufactured style of life in an antinomy between nature / culture.
"Where we passed by" by Charlotte Bricault is a new exhibition displaying unique pieces of paper porcelain baked at 980°C. It tells the story of a deserted lunch in a clearing. The tableware becomes the support of nature, in the form of pine needles and wild grass, spring from porcelain, symbolising our everyday manufactured style of life in an antinomy between nature / culture. Small Balcony Decor, Diffuser
"Where we passed by" by Charlotte Bricault is a new exhibition displaying unique pieces of paper porcelain baked at 980°C. It tells the story of a deserted lunch in a clearing. The tableware becomes the support of nature, in the form of pine needles and wild grass, spring from porcelain, symbolising our everyday manufactured style of life in an antinomy between nature / culture.
"Where we passed by" by Charlotte Bricault is a new exhibition displaying unique pieces of paper porcelain baked at 980°C. It tells the story of a deserted lunch in a clearing. The tableware becomes the support of nature, in the form of pine needles and wild grass, spring from porcelain, symbolising our everyday manufactured style of life in an antinomy between nature / culture. Lunch
"Where we passed by" by Charlotte Bricault is a new exhibition displaying unique pieces of paper porcelain baked at 980°C. It tells the story of a deserted lunch in a clearing. The tableware becomes the support of nature, in the form of pine needles and wild grass, spring from porcelain, symbolising our everyday manufactured style of life in an antinomy between nature / culture.
Charlotte Bricault : exhibition at the Musée du Papier Peint Rixheim in Switzerland, from the 11 th of January until the 11 th of September 2016.  Charlotte Bricault investit le Musée du Papier Peint Rixheim en Suisse pour une exposition du 11 Janvier au 11 Septembre 2016. Exhibition, Switzerland, September, Wallpaper
Charlotte Bricault : exhibition at the Musée du Papier Peint Rixheim in Switzerland, from the 11 th of January until the 11 th of September 2016. Charlotte Bricault investit le Musée du Papier Peint Rixheim en Suisse pour une exposition du 11 Janvier au 11 Septembre 2016.
Charlotte Bricault : exhibition at the Musée du Papier Peint Rixheim in Switzerland, from the 11 th of January until the 11 th of September 2016. Roman Shades, Curtains
Charlotte Bricault : exhibition at the Musée du Papier Peint Rixheim in Switzerland, from the 11 th of January until the 11 th of September 2016.
Charlotte Bricault : exhibition at the Musée du Papier Peint Rixheim in Switzerland, from the 11 th of January until the 11 th of September 2016.  Charlotte Bricault investit le Musée du Papier Peint Rixheim en Suisse pour une exposition du 11 Janvier au 11 Septembre 2016.  Charlotte Bricault investit le Musée du Papier Peint Rixheim en Suisse pour une exposition du 11 Janvier au 11 Septembre 2016. Windows, Home Decor, September 11, Radiation Exposure
Charlotte Bricault : exhibition at the Musée du Papier Peint Rixheim in Switzerland, from the 11 th of January until the 11 th of September 2016. Charlotte Bricault investit le Musée du Papier Peint Rixheim en Suisse pour une exposition du 11 Janvier au 11 Septembre 2016. Charlotte Bricault investit le Musée du Papier Peint Rixheim en Suisse pour une exposition du 11 Janvier au 11 Septembre 2016.
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious.   Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère. A Level Photography, Fantasy Aesthetic, Another World, Modern Artwork, Surrealist
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious. Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère.
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious.   Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère. Blue Garden, Blue Home Decor, Blue Aesthetic, Blue Wedding, Wearable Art, Beauty
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious. Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère.
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious.   Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère. Body Photography, Photography Inspo, Aesthetic Photography, Men Photoshoot, Pink Home Decor, Pink Floral Pattern, Plant Illustration
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious. Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère.
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious.   Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère. Contemporary Photography, Couture Fashion, Textile Design, Textiles, Abstract
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious. Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère.
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious.   Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère. Body Adornment, Creation Couture, Fashion Show, Fashion Design, Mode Outfits, Costume Design, Fashion Photography
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious. Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère.
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious.  Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère. Hair Wrap, Beaded Necklace, Hair Styles, Force
Charlotte Bricault "Aeternae" exhibition at the Dodo Galeria in Milano. Charlotte Bricault enlightens the inherent bond between men and the environment, the relation between the strengh and the ephemeral. Wild flowers remind us about the "nature" of humans, free and rebellious. Exposition AETERNAE, Milan. Charlotte Bricault met en lumière le lien inhérent à la nature de l'homme et à son environnement, la relation entre sa force mais également son côté éphémère.
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m.  "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale. Alley, Road, Old School House, Brussels, Places, Velvet
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m. "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale.
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m.  "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale. Spaces
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m. "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale.
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m.  "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale. Shag Rug, Rugs
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m. "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale.
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m.  "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale. Gaia, Country Roads
Charlotte Bricault "Velours végétal" : permanent installation in Brussels Veterinary school built in 1903 and abandoned around 1960. 5mx3m. "Velours végétal", 5mx3m. Cette installation pérenne a lieu dans l'ancienne école des Vétérinaires à Bruxelles qui fut construite en 1903 puis abandonnée dans les années 1960. Le lieu imposant et grandiose par sa hauteur rappelle une cathédrale minérale.
Charlotte Bricault "Spring", 2mx1,80m : French marigold, Sweet William, helichrysum stoechas, abelia, wallpaper. Café Panique, Paris.   "Spring", 2mx1,80m : oeillet d'Inde, oeillet de poète, immortelles, abélia, papier peint. Immortelle, Marigold, Paris, Pinterest, Spring
Charlotte Bricault "Spring", 2mx1,80m : French marigold, Sweet William, helichrysum stoechas, abelia, wallpaper. Café Panique, Paris. "Spring", 2mx1,80m : oeillet d'Inde, oeillet de poète, immortelles, abélia, papier peint.