Faber-Castell “True Colours” #ad #adv #ads #marketing #creative

Faber-Castell Ads “True Colours”. //communication visuelle //détournement d'objets et d'animaux //accroche //couleurs

This ad campaign for the French Ministry of Health highlights the growing the growing issue of obesity in children. An original concept, the illustration, art directed and copy written by David Lesage, features an image of an ice cream, topped with a big belly. The copy reads "L'obesite commence des le plus jeune age," meaning "obesity starts at a young age."

100 brilliant print adverts

MinuteBuzz est le réseau de divertissement français le plus puissant auprès des Millennials suivi par plus de 8 millions de personnes chaque jour. Notre mission : contribuer à changer le monde avec du bonheur !

AD ANALYSIS: TOBASCO / FIRE MOUTH // Personal Appeal: Adventure. It took a second to realize that it was a mouth, so I could imagine that the average reader felt the same way. I was instantly intrigued. Even the hair stubble on the cheek gives that representation of gravel/rock. Literary Method: Humor. Visual Method: Cropping. Graphic Space: Symmetry. Cultural Resonance: Subcultures.

Great creative advertising

Un peu de ce que le Web a à offrir de mieux...et de pire. Du temps à perdre au bureau ou à l'école? Check donc ça!

#SocialMedia 2014: User Demographics For Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Tumblr and #Pinterest - #infographic

#SocialMedia 2014: User Demographics For Facebook, Twitter, Instagram and Pinterest - #infographic

« RSF: «La liberté de la presse est en recul dans le monde » RFI par Tadef

Actualités Graphiques par Tadef

Un lecteur nous a envoyé un mail pour nous présenter les créations de Tadef et son tout nouveau site web. Tadef est un artiste français installé à Lyon, au

Pinterest
Rechercher